شناخت خصوصیات و فواید فلز نقره

آیا با خصوصیات و فواید عمده فلز نقره آشنایی دارید؟ کاربردهای فلز نقره چه هستند و چگونه میتوان نقره خالص و اصل را شناخت؟
نقره فلزی نرم و درخشان است که نرمی آن کمتر از طلا و چکش خواری نسبتا بالایی دارد. این فلز قیمتی و بسیار ارزشمند را از معادن استخراج میکنند و در ساخت انواع محصولات از قبیل سکه، زیورآلات و ظروف نقره ای به کار میبرند. فلز نقره از رسانایی خوب گرما و الکتریسیته است به همین سبب از آن در صنایع الکتریکی، ساخت پبستونهای موتور بلبرینگ و صنایع دندانپزشکی استفاده میشود.

شناخت نقره

نقره خواص و ویژگی های زیادی دارد و میتواند در ساخت ظروف و وسایل شیک و ارزشمندی برای استفاده در منازل به کار برده شود. از ویزگیهای فلز نقره این است که خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری دارد، به این معنا که آب یا غذایی که در ظروف نقره بماند هیچگونه میکروب و یا باکتری نمیتواند در آن نفوذ کند. به دلیل چکش خواری بالای نقره ظروف و تابلوهای بسیار زیبایی به صورت دستی و سنتی از این فلز ساخته میشود که میتواند به عنوان تزئینات لوکس منزل مورد استفاده قرار گیرد.
برای ساخت وسایل نقره ای معمولا یک یا چند فلز دیگر با نقره آلیاژ میشود تا استحکام آن را بالا ببرد، قیمت این محصولات بر اساس درصد نقره و وزن نقره به کار گرفته شده محاسبه میشود. برای اینکه بتوان از خلوص و درصد فلز نقره به کار رفته اطمینان یافت باید محصولات نقره ای را از فروشگاههای معتبر و مجاز خریداری کرد.
منبع: فروشگاه زیورآلات ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.