از خلال پسته سبز می توان گردنبند درست کرد

پسته خلال یا خلال پسته سبز محصولی است که از جدا کردن پوست کلک پسته و برش دادن آن به صورت خلال‌های نازک تهیه می‌شود.

هرچه پسته شما سبزتر و رنگارنگ تر باشد برای برش دادن مناسب تر است. پس برای تهیه خلال پسته همیشه به دنبال پسته های خیلی سبز باشید.

قبل از اینکه به طرز تهیه خلال پسته بپردازیم، لازم به ذکر است که می توانید خلال پسته را به صورت آماده و کاملا درجه یک از فروشگاه های خشکبار خریداری کنید.

خلال پسته در فروشگاه ها از بهترین و با کیفیت ترین مغز کلک و با رعایت کامل اصول بهداشتی تهیه می شود. اما اگر می‌خواهید خودتان آن را در آشپزخانه‌تان درست کنید، می‌توانید در ادامه مطلب با طرز تهیه آن آشنا شوید.

برای تهیه خلال می توانید از پسته خام چه خشک و چه تازه از مغز کلک با پوست و مغز کلک بدون پوست استفاده کنید اما بهترین و معقول ترین انتخاب، مغز کلک با پوست است.

تهیه خلال شده مغز پسته خام به دلیل رنگ سبز کم آن و پس از قرار دادن در آب گرم و جدا شدن پوست، رنگ مغز آن زرد می شود. بر اساس تجربه مغز، نتیجه بی کیفیت خواهد بود و این برای کسانی که به رنگ اهمیت می دهند مهم است.

از معایب این روش خشک بودن آن هنگام خرید پینه است. باید آن را در آب داغ قرار دهید تا مغزها نرم شود و می توانید مراحل برش و برش مغز و تهیه برش ها را انجام دهید.

این باعث زرد شدن مغز و پایین آمدن کیفیت مغز بسیار می شود. همچنین توجه به این نکته ضروری است که اگر می خواهید این کار را با آب معمولی انجام دهید.

قرار گرفتن در آب با دمای معمولی می تواند باعث ایجاد کپک در مغز شود و در برخی موارد ممکن است آنزیم های قارچی پوست پسته را فعال کرده و آفلاتوکسین تولید کند.