از سویا برزیل بندر امام می توان بهترین سوخت فسیلی را تهیه کرد

با این وجود، آمریکایی ها به طور کلی هنوز پروتئین سویا برزیل بندر امام بسیار کمی مصرف می کنند. بر اساس داده‌های سال 2003 سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، مصرف سرانه پروتئین سویا کمتر از 1 گرم (گرم) در روز در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی است.

اگرچه زیرجمعیت‌های خاصی مانند گیاه‌خواران، مهاجران آسیایی و نوزادان با سویا تغذیه می‌شوند. فرمول مبتنی بر مصرف بیشتر. از طرف دیگر ژاپنی ها به طور متوسط 8.7 گرم پروتئین سویا در روز مصرف می کنند.

غذاهای سنتی سویا عبارتند از توفو که از پوره کردن سویای پخته شده و رسوب دادن مواد جامد و میسو و تمپه که از تخمیر سویا با دانه ها تهیه می شود.

محصولات سویا “نسل دوم” شامل استخراج شیمیایی و سایر فرآوری ها می شود و شامل ایزوله پروتئین سویا و آرد سویا است.

این محصولات به مواد اولیه در اقلامی مانند همبرگرهای بدون گوشت، مکمل‌های پروتئینی رژیمی و شیر خشک برای نوزادان تبدیل می‌شوند و همچنین به عنوان افزودنی‌های غیر مغذی برای بهبود ویژگی‌های غذاهای فرآوری‌شده استفاده می‌شوند.

سویا و غذاهای سویا حاوی انواع اجزای فعال زیستی از جمله ساپونین‌ها، پروتئاز هستند. مهارکننده ها، اسید فیتیک و ایزوفلاون هاایزوفلاون ها متعلق به دسته ای از ترکیبات هستند که عموماً به عنوان فیتواستروژن شناخته می شوند، ترکیبات گیاهی که ساختارهای استروژن مانند دارند.

ایزوفلاون غالب در سویا جنیستئین است و دایدزین و گلیسیتین باقی مانده را تشکیل می دهند. در سویا، ایزوفلاون‌ها تقریباً به طور کامل به قندها متصل می‌شوند و ترکیبات مربوطه جنیستین، دایدزین و گلیسیتین را تولید می‌کنند.

ایزوفلاون های سویا با اثرات سلامتی متعددی مرتبط هستند، اما قدرت این روابط و اینکه آیا اثرات مفیدی دارند به شدت مورد بحث است.