از پودر گوشت دامی برای درمان گیاهان آفت زده استفاده می شود

پس از خشک کردن اسپری، خواص پودر پودر گوشت دامی برای ترکیب تقریبی، ترکیب لیپیدی و پروفایل پروتئومی مورد ارزیابی قرار گرفت.

برای توسعه و بهینه سازی فرآیند خشک کردن اسپری، زبان گاو پوست کنده، خرد شده، میکرونیزه شده، فیلتر شد تا دوغاب گوشتی همگن تولید شود.

یافته‌های ما نشان می‌دهد که پودر زبان گاو را می‌توان با خشک کردن اسپری ایجاد کرد و پودر زبان گاو هم پروتئین و هم محتوای چربی را از زبان خام حفظ می‌کند.

علاوه بر این، نتایج حضور پروتئین‌های بومی و حفظ اسیدهای چرب غیراشباع، فراوانی اسیدهای چرب غیراشباع و سایر عناصر غذایی را نشان می‌دهد که می‌تواند آن را به یک ماده غذایی کاربردی با کیفیت بالا تبدیل کند.

پودر زبان گاو راه حلی پایدار برای یک محصول جانبی گوشت ارائه می دهد تا به یک ماده غذایی با ارزش افزوده با کاربرد بالقوه تغذیه ای و کاربردی تبدیل شود.

در مطالعه حاضر کاربرد دانه خردل زرد (Sinapis alba L.) به عنوان ماده طبیعی در گوشت گاو مورد بررسی قرار گرفت. داده های کمی منتشر شده در ادبیات در مورد کاربرد مواد ضد باکتری طبیعی و کاربردی در علوم غذایی وجود دارد.

توکوفرول، ترکیبات خانواده هیدروکسیل بنزوئیک، ترکیبات تری هیدروکسی فنولیک مانند فلاون ها، فلاونول ها و اسید اسکوربیک که از روغن در برابر ترشیدگی امولسیون محافظت می کند.

علاوه بر این، این گیاه می تواند منبع خوبی از اجزای فعال مانند ایزوتیوسیانات ها، فنول ها، دی تیولتیون ها و فیبر غذایی باشد [2-4]. پودر خردل حاوی مقادیر بالاتر پروتئین 36.69 درصد و روغن 40.64 درصد بود.

همچنین روغن دانه خردل حاوی مقدار زیادی اروسیک اسید به میزان 3/51 درصد بود و اسیدهای چرب غیراشباع غالب غالب اسید اولئیک و سپس اسیدهای لینولئیک و لینولنیک بودند.