استفاده از جیوه در ایالات به عنوان قارچ کش

استفاده از متیل جیوه به عنوان قارچ کش در ایالات متحده به حالت تعلیق درآمده است و از آنجایی که این تنها استفاده تجاری برای این ماده شیمیایی بود، دیگر در این کشور تولید نمی شود. با این حال، هنوز در محیط زیست در نتیجه متیلاسیون باکتریایی جیوه معدنی یافت می شود.

از آنجایی که جیوه معدنی به راحتی از غشاهای بیولوژیکی عبور نمی کند، لباس کردی زنانه سنندج به طور موثر در مغز به دام می افتد، اما مشخص نیست که کدام یک از این دو گونه مسئول آسیب شناسی مغز است.

دماسنج همه جا حاضر
در طول قرن بیستم، جیوه در تعدادی از اقلام روزمره مفید بوده است آب نخود برای سرفه باتری های قلیایی، لامپ های فلورسنت، سوئیچ های الکتریکی، دستگاه های علمی و پزشکی و دماسنج همه جا حاضر.

دماسنج ها حاوی شکل عنصری کمتر سمی جیوه هستند و تقریباً هرگز یک مشکل ایمنی در خانه های مردم نبوده اند.

با این حال، در دهه‌های 1970 و 1980، کارگران کارخانه دماسنج استاکو در پولتنی، ورمونت، متوجه یک سری مشکلات رایج سلامتی شدند – سردرد، خونریزی یا درد لثه، اختلال در سیستم گوارشی و مشکلات هماهنگی.

جیوه

پس از بررسی، محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی جیوه در هوای منازل کارگران، روی لباس و اثاثیه آنها و از همه غم انگیزتر، در بدن بسیاری از کارگران و فرزندانشان مشاهده شد.

این اولین باری بود که ثابت شد فرزندان کارگران جیوه تحت تأثیر قرار گرفته اند. عکس اتو جیوه دار این کارخانه در سال 1984 تعطیل شد. چندین کارگر کارخانه از آن زمان به خاطر مبالغ نامشخصی با شرکت شکایت کردند.

دعوای دیگری که توسط شهر پولتنی و ایالت ورمونت علیه این شرکت مطرح شد در سپتامبر 1991 به پایان رسید. استاکو 289000 دلار برای هزینه های مربوط به پاکسازی تصفیه خانه آب شهر به شهر پولتنی پرداخت کرد.

  • منابع:
    1. Mercury: Element of the Ancients
  • تبلیغات: 
    1. چگونگی تولید برق از لا به لای سیم های برق
    2. تفاوت ظروف آرکوپال با ظروف چینی
    3. دستکش یک محافظ ضروری در برابر میکروب
    4. برخی از خطرات بالقوه نیاز به مراقبت سیب بلعیدن