النگو نقره مشهد همدان اصفهان

یکی از فلزات گرانبهایی که به صورت خالص و یا به عنوان نوعی آلیاژ همراه با فلزات دیگر می توان از دل طبیعت استخراج کرد، نقره می باشد که در ساخت انواع مدالها، ظروف نقره، لوازم تزئینی و جواهرات نظیر گردنبند، انگشتر و النگو نقره کاربرد دارد.

جالب است بدانید که، بیشترین نقره در دنیا از معادن سنگ مس، روی و سرب موجود در کشورهایی نظیر چین، مکزیک، پرو و غیره استخراج و تولید می گردد.

النگو نقره مشهد همدان اصفهان

قیمت النگو نقره

قیمت النگو نقره با توجه به تغییرات صعودی قیمت طلا در سالهای اخیر و کاهش قدرت خرید مردم، بانوان بیشتر از زیور آلاتی نظیر النگو، انگشتر یا گردنبند نقره استفاده می کنند و از آنجایی که، قیمت نقره نیز همچون سایر کالاها وابسته به میزان عرضه و تقاضا می باشد، با توجه به افزایش خرید نقره در سالهای اخیر، شاهد افزایش قیمت این فلز گرانبها هستیم.

همچنین، نمی توانیم عوامل مؤثر بر قیمت طلا را در تعیین قیمت نقره بی تأثیر بدانیم، به همین خاطر با ایجاد تغییرات در نرخ تورم، قیمت ارز و دلار، رشد اقتصادی و حتی نرخ بیکاری قیمت روز نقره نیز دستخوش تغییرات خواهد شد.

از سوی دیگر، اگر میزان تولید و عرضه محصولات ساخته شده از نقره به هر دلیل کم یا زیاد گردد، می تواند بر قیمت نهایی آن تاثیر چشمگیری داشته باشد.

لازم به ذکر است، سالانه حدود نیمی از نقره تولید شده در دنیا جهت استفاده در صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی، لوازم الکترونیک و نظیر آن مصرف می گردد.

النگو نقره همدان

النگو نقره همدان در ایران بیشتری زیورآلات و ظروف نقره ای در شهرهای همدان، اصفهان و مشهد تولید و عرضه می گردند.

ساخت زیور آلات در همدان به یکی از جاذبه های این استان مبدل شده است، که به دلیل طرحهای زیبا و خاص آنها، بسیاری از مردم کشورمان به خریداری این محصولات علاقمند شده اند.

همچنین، سالانه کارگاه های مختلفی جهت آموزش علاقمندان به این هنر دستی در استان همدان برگزار می گردد.

در سال های اخیر، به دلیل آشنایی مردم با خواص گوناگون استفاده از نقره نظیر، تأثیر مثبت آن بر گردش خون، بالا بردن سوخت و ساز بدن و خاصیت آرامش بخشی آن در زنان و مردان، توجه عموم به این محصولات افزایش یافته و بیش از پیش به خریداری این زیورآلات می پردازند.

جالب است بدانید، به دلیل خواص الکترومغناطیسی نقره بر بدن توصیه می شود آقایان از انگشتر نقره و بانوان از النگو و یا گردنبند نقره بیشتر استفاده کنند.

امروزه، فروشگاه های اینترنتی متعددی به عرضه انواع زیور آلات در قالب انگشترهایی با سنگهای قیمتی، گردنبند و النگوهای نقره می پردازند، که می کوشند به منظور جلب رضایت مشتری ضمن ارائه بالاترین کیفیت، محصولات خود را از طریق حذف واسطه ها به حداقل قیمت عرضه کنند.

النگو نقره سفید

النگو نقره سفید بطور عمده نقره ها در سه رنگ زرد، سفید و رزگلد ارائه می شوند که بیشتر مردم با محصولات سفید آن آشنایی دارند و نقره را به رنگ سفید می شناسند.

نقره سفید به دلیل دسترسی آسانتر و وفور بیشتر، نسبت به نقره زرد قیمت کمتری دارد ولی به دلیل رنگ منحصر به فرد آن طرفداران بیشتری نیز دارد زیرا، به راحتی با رنگ های مختلف می توان آن را ست کرد و ظریفتر به نظر می آید.

جالب است بدانید که، زیور آلاتی نظیر النگو نقره سفید در مقایسه با النگو زرد دیرتر با هوا و حتی رطوبت بدن واکنش می دهند و از شفافیت آنها کاسته می شود.

لازم به ذکر است، این تیرگی از خوردگی سطحی نقره ایجاد می گردد و لایه های زیرین آن که در تماس با هوا و مواد اکسید کننده نبوده تحت تأثیر قرار نمی گیرد و با استفاده از ترکیب ساده آب نمک با کمی آب لیمو می توانید درخشندگی و شفافیت اولیه را به زیور آلات خود بازگردانید.

تجمع چربی پوست شما روی النگو و یا سایر جواهرات نقره می تواند احتمال اکسید شدن این زیور آلات را بالا ببرد و تنها با تمیز کردن آنها به کمک پارچه نرم و آب گرم می توانید از این روند جلوگیری کنید.

همچنین توجه داشته باشید که، تا حد امکان از تماس جواهرات نقره خود با موادی که موجب اکسید شدن آنها می گردد خودداری کنید بطور مثال، هنگام آشپزی از انگشتر و یا النگو نقره استفاده نکنید، یا از استفاده جواهرات نقره با لباس پشمی اجتناب نمایید.

امروزه جهت جلوه بخشی بیشتر به زیورآلات نقره سفید از آبکاری با رودیوم کمک می گیرند و به کمک رودیوم یا همان آب طلای سفید به نقره جلوه و جلایی مشابه طلای سفید را می بخشند، که به همین خاطر جواهرات نقره ای که روکش رودیوم دارند از قیمت و در عین حال توجه بیشتری برخوردار هستند.

بطور کلی جهت حفظ و نگهداری بهتر زیورآلات نقره خود، بهتر است آنها را به دور از هوا و رطوبت و درون کیف های کاملا بسته نگهداری کنید و به منظور کاهش رطوب از بسته های حاوی سیلیکا که جاذب رطوبت هستند استفاده نمایید.

النگو نقره رنگ ثابت

النگو نقره رنگ ثابت زیور آلاتی همچون النگو که دائما مورد استفاده قرار می گیرند و در تماس مستقیم با آب و مواد مختلفی هستند به مرور زمان رنگ شفاف خود را از دست داده، به رنگ تیره در می آیند، که سرعت تغییر رنگ این محصولات به عوامل مختلفی نظیر جنس و کیفیت نقره بستگی دارد.

به منظور کند شدن روال ایجاد تبرگی و افزایش مقاومت در برابر خوردگی در این نوع زیورآلات، سطح نقره را با لایه نازکی از فلزات گرانبها نظیر رودیوم و طلا می پوشانند که اصطلاحاً به آن آبکاری می گویند.

آبکاری نقره به معنی عدم تغییر رنگ آن در بلند مدت نیست بلکه، ماندگاری پوشش نقره بیشتر به نحوه نگهداری و استفاده فرد بستگی دارد بطوریکه، در صورت تماس النگو نقره با مواد شوینده، عطر و مواد مشابه زودتر دچار خوردگی و تغییر رنگ می گردد.

باید توجه داشت، زیورآلات نقره با رنگ ثابت وجود ندارند و نمی توان از تیرگی و سیاه شدگی نقره جلوگیری کرد و تنها با رعایت نکاتی می توان سرعت این فرآیند را تا حد امکان کاهش داد.

لازم به ذکر است، کیفیت نقره و عیار و آلیاژ استفاده شده در ساخت زیورآلاتی نظیر النگو نیز در دوام، طول عمر و عدم تغییر رنگ آن نقش بسزایی دارد که معمولاً این اطلاعات به منظور جلوگیری از کلاهبرداریهای مختلف روی جواهرات کدگذاری شده اند.

با توجه به شیادیهایی که امروزه در بازار نقره صورت می گیرد توصیه می شود، از مراکز و فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا از کیفیت و قیمت محصول اطمینان حاصل نمایید.