جایگزین شدن مبلمان به جای کاناپه های سفت

کاناپه های سفت و سخت اولین صندلی هایی بودند که برای بیش از یک نفر در نظر گرفته شده بود، اما به سرعت به مبلمان تبدیل شدند که بالشتک بیشتری را ارائه می کرد.

اگرچه این قطعات فقط نقاط مخملی برای عقب انداختن نبودند. مبل راحتی ایتالیایی ورود آنها آغاز یک دوره کاملاً جدید بود. قبل از ایجاد مبل هایی مشابه آنچه که اکنون می شناسیم، مبلمان کاملاً کاربردی بود و وضعیت بدن شما را سفت و عمدتاً عمودی نگه می داشت، حتی در زمان استراحت.

به گفته جوآن دیژان، نویسنده کتاب «عصر آسایش: وقتی پاریس گاه به گاه را کشف کرد – و خانه مدرن آغاز شد»، تکامل نشستن از حالت کاملاً عملی به راحت، شاید اولین تکرار یک زندگی خصوصی گاه به گاه باشد.

دژان می‌گوید: «ما نمی‌توانیم بدانیم مردان و زنان فرانسوی که در اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم روی مبل‌های اصلی دراز می‌کشیدند، گوشواره طلا سفید طبق استانداردهای امروزی راحت بودند یا خیر.

اما از شواهد ارائه شده توسط تصاویر و گزارش های معاصر، آنها با استانداردهای خودشان بسیار راحت بودند. آن‌ها مبل‌ها و دیگر انواع جدید صندلی‌های راحت خود را دوست داشتند، زیرا آن‌ها را آسان‌تر به زندگی روزمره می‌دیدند.»

مبل

به گفته DeJean، در همان دهه ای که مبل شروع به کار کرد، مردم شروع به خواندن برای لذت کردند، منسوجات نخی به طور گسترده در دسترس قرار گرفتند و اولین مفهوم “لباس غیر رسمی” به صحنه آمد. فیلسوفان روشنگری برای اولین بار شروع به کشف «هنر زندگی» کردند.

به گفته DeJean، اعضای دادگاه روی صندلی‌ها خمیده بودند، دست‌ها را روی پشتی مبل‌ها می‌کشیدند و پاهای خود را حلقه می‌کردند. مانکن لباس نیز یکی از مدلهای جذاب می باشد.

اینکه چه کسی باید بنشیند و چه کسی باید بایستد به شدت لباس ورزشی زنانه دیجی کالا برای حفظ سلسله مراتب نامرئی تنظیم شده بود، اما جالب اینجاست که DeJean می‌گوید پس از معرفی بالشتک‌ها همه اینها تغییر کرد.

  • منابع:
    1. A Brief — and Surprisingly Interesting — History of the Living Room Sofa
  • تبلیغات: 
    1. پیدا شدن کامپوزیتی از جنس طلا در چین
    2. آیا می دانستید دیوار چین درحال فروپاشی است
    3. در قرن 18 با خورد گوشت گوسفندی مبتلا به بیماری خطرناک می شدند
    4. با مصرف خرما از سکته مغزی پیشگیری کنید