خرسی که با خوردن عرق نعناع و عرق یونجه دیگر عسل نخورد

همه ما با عرق نعنا آشنا هستیم. از کودکی هر وقت درد و دل می کردیم کمی عرق نعناع می خوردیم که مثل آب روی آتش عمل می کرد و درد معده را تسکین می داد.

نعناع فلفلی با صدها خاصیت دارویی کشف شده است و در مناطق مختلف مانند هند، خاورمیانه و اروپا طرفداران زیادی دارد. از این گیاه در آشپزی و دستور پخت های مختلف نیز استفاده می شود. همچنین عرق نعناع برای گربه نیز مفید می باشد.

هر 100 گرم نعناع تازه از مواد زیر تشکیل شده است:

43 کالری
86.4 گرم آب
3.8 گرم پروتئین
5.3 گرم کربوهیدرات
9.5 میلی گرم
210 میلی گرم کلسیم

فولات موجود در نعناع فلفلی برای افراد مبتلا به کمبود آهن مفید است. محتوای کم پتاسیم آن نیز به بهبود فشار خون کمک می کند. نعناع به دلیل داشتن ویتامین های B3، B2 و B1 اشتها آور است. برای اطلاع از طبع عرق نعنا می توانید با ما همراه شوید.

عرق نعناع خواص زیادی دارد که به طور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تقویت کننده گوارش

2. ضد اسهال و ضد درد

3. ضد نفخ

4. دل درد و دل درد را برطرف می کند

5. ناراحتی های معده را برطرف می کند

6. پیش غذا

7. کاهش آبریزش بینی در هنگام سرماخوردگی

8. خنک کننده و بوییدن دهان و کمک به حفظ سلامت

عرق نعناع

عرق نعناع معده را تقویت می کند و به هضم غذا و سنگینی کمک می کند. به دلیل خاصیت ضد نفخ عرق نعناع، نوشیدن یک لیوان از آن قبل از مصرف غذاهایی مانند آبگوشت حاوی حبوبات توصیه می شود.ا

بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات گوارشی مانند نفخ یا سنگینی معده می توانند از خواص معجزه آسای عرق نعنا بهره مند شوند. البته افراد مبتلا به سوزش معده باید با نظر پزشک عرق نعنا مصرف کنند، زیرا سوزش معده به دلیل شل شدن عضلات معده ایجاد می شود و عرق نعنا با خاصیت اسپاسم کنندگی خود این مشکل را تشدید می کند.

همانطور که می دانید خواص عرق یونجه برای رحم نیز بسیار زیاد می باشد و می توانید از این عرق استفاده نمایید.

اسانس نعناع علاوه بر خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی کنندگی در رفع گرفتگی بینی نیز موثر است. اسید رزماری موجود در نعناع راه های هوایی را باز می کند و حتی می تواند در تسکین عوارضی مانند آسم و آلرژی موثر باشد.

مصرف عرق نعنا یا قرص نعناع به رفع بوی بد دهان و پیشگیری از بیماری لثه کمک می کند. این گیاه یک ضد عفونی کننده طبیعی دهان نیز محسوب می شود، بنابراین در تولید برخی از دهان شویه ها نیز از آن استفاده می شود.

شما عزیزان می توانید با خواندن مقاله خوردن عرق کاسنی در ماه آخر بارداری نی نی سایت از اطلاعات کاملی برخوردار شوید.

ما در مبینا آسیا به دنبال ارائه سبد غذایی سالم از انواع غذاهای طبیعی هستیم. به همین منظور پکیج های متنوع عرقیات و گلاب گیاهی کاشان را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. برای مشاهده قیمت عرق نعناعی مابینا آسیا و محصول نعنا دو آتشه به پیج آنها مراجعه فرمایید.

  • منابع:
    1. Properties and harms of mint sweat
  • تبلیغات: 
    1. شواهد بالینی برای فواید سلامتی پاستا کاربردی
    2. در یک دوره چهار روزه با تخمه شدیدا لاغر شوید
    3. برای محافظت از مصرف کنندگان با لیمو به مرگ برسید
    4. خاصیت آنتی اکسیدانی انواع عسل