در فرانسه پارچه مبلی لمسه را برای تمیز کردن برج ایفل استفاده می کنند

یکی از راه های حفظ ظاهر پارچه مبلی لمسه مخملی این است که حداقل یک بار در هفته آن را به آرامی برس بزنید. اگر کثیفی زیادی وجود داشته باشد.

ممکن است استفاده از جاروبرقی با چسب مخصوص روکش داخلی راحت‌تر باشد با قرار دادن جاروبرقی مستقیم روی پارچه می‌توانید درخشش خود را از دست بدهید.

نمی توانید پیوستی پیدا کنید؟ به سادگی یک جفت جوراب شلواری قدیمی را دور نازل ببندید تا چرت الیاف را خرد نکنید. این نه تنها مبل مخملی شما را تمیز نگه می‌دارد، بلکه توده‌های بافت متمایز آن را نیز حفظ می‌کند.

اگر می‌خواهید به راحتی به مبل مخملی خود براق ببخشید، سعی کنید از یک بخارپز برای پف کردن الیاف استفاده کنید. سپس یک برس را به پارچه ببرید و در همان جهت بخار پز حرکت دهید تا پارچه یکنواخت به نظر برسد.

از آنجایی که مخمل یک ماده بسیار نازک است، در صورت ریختن هر گونه ریزش باید به سرعت عمل کنید. برخلاف پارچه یا چرم، هر مایعی، حتی آب، می‌تواند یک مبل مخملی را در کوتاه‌مدت لکه‌دار کند.

مرحله 1: برای مقابله با ریزش فوراً، باید علامت را با یک پارچه خشک پاک کنید – سعی کنید آن را مالش ندهید یا مالش دهید زیرا درخشندگی را از بین می برد و توده پارچه را کاهش می دهد.

هنگامی که زمان خشک کردن محل است، سشوار را روی علامت بکشید تا زمانی که ریزش آن از بین برود.

هنگامی که از پاک شدن لکه ها خوشحال شدید، انباشته را با برس بکشید تا از پارگی جلوگیری شود. از طرف دیگر، اگر ریزش تکان نخورد، ایده خوبی است که مخمل خود را برای تمیز کردن خشک ببرید.

قبل از انجام هر گونه تمیزکاری، محصولات تمیزکننده را روی قسمتی از مبل مخملی خود امتحان کنید. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که پارچه رنگ یا درخشندگی خود را از دست نمی دهد.