زنی با مایع دستشویی غلیظ موهایش را رنگ مشکی کرد

شستن مرتب دست ها یک اقدام بهداشتی ضروری برای جلوگیری از انتقال متقاطع است. دست‌ها در صورت آلوده شدن به خاک، خون یا سایر مایعات بدن و همچنین پس از استفاده از توالت باید با آب و صابون شسته شوند.

انتخاب صابون یا مایع دستشویی غلیظ مناسب امکان محافظت موثر جمعی و فردی را فراهم می کند. محل استفاده هر چه باشد سرویس های بهداشتی، آشپزخانه های حرفه ای یا سایر نقاط آب صابون مایع که کمتر در معرض آلودگی قرار می گیرد.

به صابون نواری برای شستن دست در محل کار ترجیح داده می شود. موجود در بطری پمپ، صابون دکمه ای یا کارتریج صابون مایع برای پخش کننده صابون مایع، به شکل صابون فوم، صابون اسپری، کرم شستشوی دست یا صابون ژل موجود است.

صابون ملایم یک محصول بهداشتی پوست است که آلودگی های سبک را در جوامع، ادارات و غیره از بین می برد این نوع صابون شامل تمامی صابون های شست و شوی ساده دست می شود.

صابون برای شستشوی مکرر، صابون مخصوص دست های حساس.صابون کارگاهی که مخصوص درمان آلودگی های سرسخت روی دست ها در کارخانه ها یا کارگاه ها طراحی شده است.

غلظت مواد موثره را ارائه می دهد و pH کمی قلیایی. فرمول آن همچنین ممکن است حاوی حلال هایی به شکل ریزدانه ها باشد که دارای اثر میکرو ساینده بوده و اثربخشی تمیز کردن با اصطکاک را افزایش می دهد.

صابون ضد عفونی کننده دست برای ضدعفونی دست ها پس از قرار گرفتن در معرض میکروبی در نظر گرفته شده است و اجازه می دهد تا سطوح مختلف ضد عفونی کنند.

برخی از آنها خاصیت شستشو ندارند و باید بعد از شستن دست ها با آب و صابون روی پوست تمیز مالیده شوند. برخی دیگر به شکل محلول های پاک کننده و ضد عفونی کننده هستند.