زنی با کلوچه قندی بجستان پوستش را جوانتر کرد

کوکی‌های HTTP یا کوکی‌های اینترنتی، به‌طور خاص برای مرورگرهای وب برای ردیابی، شخصی‌سازی و ذخیره اطلاعات مربوط به جلسه هر کاربر ساخته شده‌اند. “جلسه” فقط به زمانی که در یک سایت می گذرانید اشاره دارد.

کوکی ها یا کلوچه قندی بجستان برای شناسایی شما هنگام بازدید از یک وب سایت جدید ایجاد می شوند. وب سرور – که داده های وب سایت را ذخیره می کند – جریان کوتاهی از اطلاعات شناسایی را به مرورگر وب شما ارسال می کند.

کوکی‌های مرورگر توسط جفت‌های شناسایی و خوانده می‌شوند. اینها به کوکی‌ها می‌گویند که کجا ارسال شوند و چه داده‌هایی را به خاطر بسپارند.

سرور فقط زمانی کوکی را ارسال می کند که بخواهد مرورگر وب آن را ذخیره کند. اگر می‌پرسید «کوکی‌ها کجا ذخیره می‌شوند»، ساده است: مرورگر وب شما آن‌ها را به صورت محلی ذخیره می‌کند تا را که شما را شناسایی می‌کند به خاطر بسپارد.

اگر کاربر در آینده به آن سایت بازگردد، مرورگر وب آن داده ها را به شکل یک کوکی به سرور وب برمی گرداند. این زمانی است که مرورگر شما آن را به سرور برمی گرداند تا داده های جلسات قبلی شما را به خاطر بیاورد.

وب سایت ها از کوکی های HTTP برای ساده کردن تجربیات وب شما استفاده می کنند. بدون کوکی ها، اگر به طور تصادفی صفحه را ببندید، باید پس از خروج از سایت یا بازسازی سبد خرید خود دوباره وارد شوید. تبدیل کوکی ها به بخش مهمی از تجربه اینترنت.

بر این اساس، می‌خواهید بدانید که چرا ارزش نگه‌داشتن را دارند – و چه زمانی ارزش نگه‌داشتن آن‌ها را ندارند. کوکی‌ها در دنیای سایبری با چند تغییر در دو نوع هستند: نشسته و ماندگار.

کوکی‌های جلسه فقط در هنگام پیمایش یک وب‌سایت استفاده می‌شوند. آنها در حافظه با دسترسی تصادفی ذخیره می شوند و هرگز روی هارد دیسک نوشته نمی شوند.

پس از پایان جلسه، کوکی های جلسه به طور خودکار حذف می شوند. آنها همچنین به عملکرد دکمه “بازگشت” یا افزونه های ناشناس شخص ثالث کمک می کنند.

کوکی‌های پایدار به طور نامحدود روی رایانه باقی می‌مانند، اگرچه بسیاری از آنها دارای تاریخ انقضا هستند و با رسیدن به آن تاریخ به طور خودکار حذف می‌شوند.