سنگ نمای ساختمان اصفهان در کاخ سفید بکار برده شد

اولین نیاز زمانی که یک سنگ نمای ساختمان اصفهان برای حفاظت یا مرمت در نظر گرفته می شود، تعیین ماهیت سنگ است. بسیاری از بناهای تاریخی دارای سوابق بایگانی هستند که باید برای ارجاع به منبع اسکن شوند.

در مواردی که هیچ پاسخی ایجاد نمی کند باید با یک زمین شناس برای تعیین ماهیت سنگ مشورت شود. مرحله بعدی، تعیین «منشأ»، منبع سنگ، ممکن است بسیار دشوارتر باشد.

باز هم بهتر است برای ساختمان و تزئینات به یک زمین شناس با دانش تخصصی زمین شناسی سنگ مراجعه کنید. هنگامی که منشأ مشخص شد.

جستجوی منطقه برای معادن هنوز در حال کار انجام می شود. آن معادنی که در بریتانیای کبیر به تولید سنگ با ابعاد معروف هستند در فهرست راهنمای سنگ طبیعی فهرست شده‌اند.

اگر سنگ هنوز در دسترس باشد، آیا می توان آن را در بازه زمانی برای ترمیم تهیه کرد؟ و آیا می توان آن را در اندازه های مناسب تهیه کرد؟ همچنین باید به رسمیت شناخته شود که سنگ از معدن امروزی، در حالی که از نظر زمین شناسی یکسان است.

ممکن است در واقع ظاهری کمی متفاوت از سنگ استخراج شده در گذشته داشته باشد. با این وجود، برای حفظ یکپارچگی ساختمان، همیشه همان سنگ زمین شناسی ترجیح داده می شود.

با این حال، یافتن سنگ مورد نیاز همیشه ممکن نیست. در این صورت باید به دنبال سنگ مناسب از نظر زمین شناسی بود و استفاده مجدد از سنگ اصلی یا بازیافت شده باید در نظر گرفته شود.

اگرچه بسیاری از سنگ تراشان به سنگ دست دوم اعتراض دارند، به نظر می رسد هیچ دلیل علمی برای عدم استفاده مجدد از این ماده وجود ندارد، مشروط بر اینکه ملافه ها و سایر معیارها رعایت شوند.