شکلات لینت جعبه ای را می توان برای درمان شوره سر استفاده کرد

شکل آشنای پرالین شکلات لینت جعبه ای Ferrero Rocher و چهار نوع بسته بندی شفاف آن نیز با موفقیت به عنوان علامت تجاری در چندین کشور به ثبت رسیده است.

این به این دلیل است که این شکل برای مصرف کنندگان شناخته شده است باز هم همانطور که توسط نظرسنجی ها مشخص شد و شرکت سابقه طولانی در استفاده از تصاویر این موارد برای متمایز کردن محصولات خود دارد.

اشکال غیر متمایز معمولاً نمی توانند به عنوان علامت تجاری ثبت شوند زیرا قانون باید از حق همه شرکت ها برای استفاده از اشکال رایج محافظت شود.

فقط علائم و نمادهایی که به مصرف کنندگان در شناسایی محصولات کمک می کنند می توانند ثبت شوند و در نتیجه در انحصار یک شرکت قرار گیرند.

از سوی دیگر، اشکالی که به طور منظم و برای مدت طولانی توسط تولیدکنندگان مختلف استفاده شده اند، نباید محافظت شوند، زیرا هیچ کمکی به مردم در انتخاب تحصیلات خرید نمی کنند.

همچنین، انحصار ارائه شده به صاحبان علامت تجاری می تواند دائمی باشد. ثبت نام را می توان هر ده سال یکبار تمدید کرد تا زمانی که هزینه پرداخت شود.

بنابراین، توانایی در انحصار برای همیشه اشکال محصولات رایج مانند خرگوش های شکلاتی می تواند تأثیر منفی و ماندگاری بر رقابت داشته باشد، اگرچه تصمیمات می تواند مشمول چالش قانونی باشد.

اختلافات علامت تجاری در مورد اشکال محصول ادامه خواهد داشت و دادگاه ها باید به استفاده از نظرسنجی های مصرف کنندگان ادامه دهند تا در مورد اینکه چه کسی مالک یک شکل محصول خاص است تصمیم گیری کند.

همانطور که دیدیم، این امر قضات حوزه های قضایی مختلف را از تصمیم گیری های متفاوت در مورد پرونده های مشابه باز نمی دارد، اما حداقل حمایت از مصرف کننده را در هنگام انجام این قضاوت ها در نظر می گیرد.