صابون کالاندولا گل سیتو در مای مختلف رنگش عوض می شود

انواع مختلفی از صابون کالاندولا گل سیتو دست ساز وجود دارد که همگی با استفاده از روش های مختلف ساخته می شوند. واکنش شیمیایی که محصول نهایی را ایجاد می کند، همیشه یکسان است.

صابونی شدن نامیده می شود و زمانی اتفاق می افتد که اسیدهای چرب با یک ماده قلیایی واکنش می دهند. صابون دست ساز را می توان از ابتدا با یک فرآیند سرد یا گرم تهیه کرد، یا ممکن است صابون ساز یک پایه صابون آماده را انتخاب کند.

صرف نظر از روش، صابون دست ساز صابون و آرایشی و بهداشتی، صابونی را در صورتی که با این روش ها ساخته شده باشد، دست ساز می شناسد و حداقل 50 درصد از فرآیند، از مخلوط کردن مواد تا بسته بندی نهایی، با دست انجام می شود.

در حالی که صابون های دست ساز در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارد، صابون به صورت مایع شروع می شود و اغلب برای سفت شدن در قالب ریخته می شود.

قالب شکل نهایی میله را تعیین می کند، چه در قالب های جداگانه ریخته شود یا در قالب “نان” یا “میله” که بعداً به میله ها بریده می شود.

روشی که بیشتر توسط کسانی که صابون را از ابتدا تهیه می کنند استفاده می شود. به این فرآیند “فرایند سرد” گفته می شود زیرا در طول فرآیند صابون سازی هیچ گرمای اضافی اضافه نمی شود.

صابون های تولید شده از طریق روش سرد مات هستند و معمولاً حالت خامه ای به نوار دارند. بدون هیچ گونه افزودنی که رنگ را تغییر می دهد، این صابون بسته به روغن های استفاده شده در ساخت صابون، از سفید تا کرمی مایل به قهوه ای متغیر است.

احساس کف متفاوت است، همچنین بستگی به روغن های استفاده شده برای ساخت صابون دارد. کف می تواند از حباب های ریز، بسیار لغزنده و با ماندگاری طولانی تا حباب های بزرگ، کرکی و کوتاه مدت متغیر باشد.

سختی نوار با انتخاب روغن ها، مقدار آب مصرفی و مدت زمان خشک شدن صابون تعیین می شود. صابون های فرآیند سرد با افزایش سن سخت تر می شوند زیرا آب اضافی از صابون تبخیر می شود.