عدس قرمز در بارداری موجب جلوگیری از ریزش مو در خانم ها می شود

دال ماسور یا دال عدسی نام هندی عدس قرمز در بارداری خرد شده است که به دلیل استفاده زیاد هندی ها از این عدس در سراسر جهان به دال ماسور معروف است. در واقع در زبان هندی به لوبیاهایی که از وسط نصف شده اند دال می گویند.

اگر می خواهید تفاوت این عدس را با نوع دیگر آن یعنی عدس سبز بدانید، باید گفت که عدس قرمز در واقع همان عدس سبزی است که پس از پوست کندن سطح آن به دست می آید.

رنگ آن در ابتدا قرمز است، اما هر چه مدت زمان برداشت و تولید آن بیشتر باشد، کم رنگتر می شود. یکی از ویژگی های بسیار خوب ماسوردال (عدس قرمز خرد شده) زمان کوتاهی است که برای پخت و پز لازم است.

اما لازم است بدانید که ماسوره دارای ویژگی های بسیار دیگری است که استفاده از آن در برنامه غذایی روزانه را برای هر خانواده ای اجباری می کند.

عدس قرمز خرد شده یا ماسور دال (با رنگ نارنجی روشن) از دو جهت با انواع دیگر متفاوت است. زمان پخت بسیار کمتری دارند (کمتر از ده دقیقه) و بعد از پخت نرمتر و لعاب تر می شوند و طعم بهتری به غذا می دهند.

اول از همه باید بگوییم که ماسوردال دارای فیبر زیادی است که آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش وزن تبدیل می کند.

علاوه بر این در درمان یبوست و کمک به بیماری های روده و معده می توان از این مقدار فیبر استفاده کرد زیرا مصرف ماسوردال باعث تسریع فرآیند گوارش در بدن می شود.

لوبیا به طور کلی سرشار از اسید فولیک و آنتی اکسیدان است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. علاوه بر آنتی اکسیدان ها، به دلیل فیبر زیاد موجود در عدس قرمز و ماسوردال، فرآیند گوارش بسیار تسریع می شود.