قهوه در اصفهان موجب درمان بیماری های پوستی می شود

قهوه یک نوشیدنی محرک است که از عبور آب داغ از دانه های قهوه در اصفهان بو داده و آسیاب شده بدست می آید. این نوشیدنی پس از آب دومین نوشیدنی پرمصرف در جهان است.

اگر قهوه با مصرف بیش از حد می تواند برای سلامتی مضر باشد، به لطف غنی بودن از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها، فواید زیادی دارد.

قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در جهان است. در بیش از 70 کشور با آب و هوای گرمسیری در آمریکا، آفریقا و آسیا کشت می شود.

قهوه با عبور آب گرم از دانه های قهوه بوداده و آسیاب شده تهیه می شود. پس از برداشت، قهوه خشک شده و سپس برشته می شود برشته کردن فرآیند پخت دانه ها است.

سپس آن را به پودر تبدیل می کنند تا آب داغ از آسیاب عبور کند و نوشیدنی ای را که می شناسیم استخراج کند. قهوه به طور کلی در اسپرسو قهوه غلیظ و قوی یا در فیلتر رقیق تر و نرم تر مصرف می شود.

برخلاف تصور، وقتی قهوه در حد اعتدال مصرف شود، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین ترکیبات آنتی اکسیدانی است که برای سلامتی بسیار جالب هستند.

قهوه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. بر اساس مطالعه ای که توسط انجمن شیمی آمریکا انجام شده است، مصرف منظم قهوه، بدون کافئین یا بدون کافئین، تا 4 فنجان در روز، بین 23 تا 50 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

با این حال، برای کسانی که قبلاً دیابت نوع 2 دارند، قهوه می تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد. مطالعه ای در دانشگاه دوک سطح قند خون را در 10 نفر با میانگین سنی 63 سال و مبتلا به دیابت نوع 2 بررسی کرد.

در روز اول، شرکت کنندگان قرص های کافئین معادل 4 فنجان قهوه مصرف کردند. روز بعد، در مقایسه، آنها کپسول های حاوی یک محصول غیر فعال را مصرف کردند.

کافئین سطح قند خون را به طور متوسط ​​8 درصد افزایش داد. بعد از شام، افزایش قند خون 26 درصد نسبت به 9 درصد بعد از صبحانه و 15 درصد بعد از ناهار بود.