لوله پلیکا اصفهان با روکش طلا پیشکش پادشاه عربستان شد

آزبست لوله پلیکا اصفهان توسط یک کوپلینگ مخصوص مونتاژ می شود که شامل یک آستین لوله و دو حلقه لاستیکی است که بین لوله و قسمت داخلی آستین فشرده شده است.

اتصال به اندازه خود لوله در برابر خوردگی مقاوم است و به اندازه کافی منعطف است که اجازه می دهد تا 12 درجه انحراف در لوله گذاری در اطراف منحنی ها ایجاد شود.

لوله آزبست سیمانی وزن سبکی دارد و می توان آن را بدون نیروی کار ماهر مونتاژ کرد. می توان آن را به لوله های چدنی با ترکیبات سرب یا پایه گوگرد متصل کرد.

به راحتی برش داده می شود و می توان آن را برای اتصالات سرویس دهی و نخ کرد. راندمان هیدرولیکی لوله آزبست بالا است. با این حال، درزگیرهای لاستیکی در صورت قرار گرفتن در معرض بنزین یا سایر فرآورده های نفتی ممکن است خراب شوند.

لوله به راحتی با ابزارهای گودبرداری آسیب می بیند و در خمش استحکام زیادی ندارد. این لوله ها از داخل نرم هستند. به همین دلیل عملکرد آنها بهتر است. زنگ زده نیستند و همچنین ارزان هستند.

لوله های بتنی پیش ساخته در سایزهای تا قطر 72 اینچ موجود است و سایزهای تا 180 اینچ بنا به سفارش خاص ساخته شده است. آرماتور ممکن است به شکل سیم پیچ خورده مارپیچی یا بوم بیضی شکل باشد.

در لوله های بزرگ، آرماتور معمولا از دو قفس استوانه ای تشکیل شده است. لوله بتنی پیش ساخته معمولاً با چرخش سریع قالب حول محور لوله ساخته می شود.

نیروی گریز از مرکز ملات را محکم بر روی فرم ها فشار می دهد و منجر به بتن ضد آب با چگالی بالا می شود.