وجود جیوه در شکل معدنی در طبیعت

جیوه غیر آلی
جیوه در شکل معدنی خود به وفور در محیط وجود دارد، آب نخود برای سرفه عمدتاً به عنوان مواد معدنی سینابار و متاسینابار و به عنوان ناخالصی در سایر مواد معدنی.

جیوه می تواند به راحتی با کلر، گوگرد و عناصر دیگر ترکیب شود محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی و متعاقباً آب و هوا تشکیل نمک های معدنی بدهد. نمک های غیر آلی جیوه می توانند در آب منتقل شوند و در خاک وجود داشته باشند.

گرد و غبار حاوی این نمک ها می تواند از ذخایر معدنی معدنی که حاوی جیوه است وارد هوا شود. انتشار جیوه عنصری یا غیرآلی می تواند از نیروگاه های زغال سنگ، سوزاندن زباله های شهری و پزشکی و کارخانه هایی که از جیوه استفاده می کنند رخ دهد.

جیوه غیر آلی همچنین می‌تواند از هوازدگی سنگ‌هایی که حاوی نمک‌های جیوه معدنی هستند و از کارخانه‌ها یا تأسیسات تصفیه آب که آب آلوده به جیوه را آزاد می‌کنند وارد آب یا خاک شود.

جیوه

اگرچه استفاده از نمک های جیوه در محصولات مصرفی، مانند محصولات دارویی، عکس اتو جیوه دار متوقف شده است، ترکیبات غیر آلی جیوه هنوز به طور گسترده در صابون ها و کرم های روشن کننده پوست استفاده می شوند.

کلرید جیوه در عکاسی و به عنوان یک ضد عفونی کننده و ضد عفونی کننده موضعی، نگهدارنده چوب و قارچ کش استفاده می شود. در گذشته، لباس کردی زنانه سنندج کلرید جیوه به طور گسترده در محصولات دارویی از جمله ملین ها، داروهای کرم گشا و پودرهای دندان درآور استفاده می شد.

از آن زمان با عوامل ایمن تر و موثرتر جایگزین شده است. سولفید جیوه برای رنگ آمیزی رنگ ها استفاده می شود و یکی از رنگ های قرمز رنگ است که در رنگ های تاتو استفاده می شود.

قرار گرفتن انسان در معرض نمک های غیر آلی جیوه می تواند در محیط های شغلی و محیطی رخ دهد.  مشاغل با خطر بالاتر قرار گرفتن در معرض جیوه و نمک های آن عبارتند از: معدن، تولید تجهیزات الکتریکی و فرآوری شیمیایی و فلزات که در آنها جیوه استفاده می شود.

  • منابع:
    1. Basic Information about Mercury
  • تبلیغات: 
    1. تنظیم خواب شبانه با مصرف روزانه ی گردو
    2. پوشش های معماری و دکوراتیو با رنگ
    3. تحقیقات زیست شناسی بر روی جوراب!
    4. بررسی میزان کلسیم و منیزیم گردو