پوشیدن کفش پاشنه بلند از نظر پزشکان

فناوری جدید به پزشکان یک نمای سه بعدی از پا با کفش مجلسی توری پاشنه بلند می دهد و تصاویر زیبا نیستند (شکل 1).

جراحان ارتوپد در بیمارستان سلطنتی ارتوپدی ملی در لندن، بریتانیا، از یک اسکنر سه بعدی سی تی (CT) استفاده می کنند که دوز تابش کمتری نسبت به سی تی سی تی سنتی دارد تا مچ پا و پا را در حالی که بیماران تحمل وزن دارند و در برخی موارد کفش می پوشند، ارزیابی کنند.

آنها به طور معمول از اسکنر سه بعدی برای ارزیابی بیماران مبتلا به کف پای صاف یا آرتریت برای ارزیابی تغییر شکل و نظارت بر موفقیت جراحی استفاده می کنند.

آنها همچنین بیمارانی را که قصد جراحی هالوکس والگوس را دارند اسکن می کنند تا به دنبال آرتریت در انگشت پا باشند.

او گفت: از قدیم مشخص بود که در هالوکس والگوس یا بونیون ها رابطه بین سر متاتارس و سزاموئیدها تغییر می کند.

تصاویر نشان می دهد که کفش اسپرت عروس پاشنه بلند نیروهای مشابهی را ایجاد می کنند.

گلدبرگ می‌گوید: «در کفش‌های پاشنه بلند، انگشت شست پا در موقعیتی قرار می‌گیرد که شبیه هالوکس والگوس است و از این رو منجر به فشارهای غیرعادی بر مفاصل سزاموئید می‌شود و با گذشت زمان، می‌تواند منجر به ساییدگی و پارگی غضروف ضربه‌گیر شود».

اسکن ما از پا در کفش های پاشنه بلند نشان داده است که چگونه مرکز ثقل بدن به جلو منتقل می شود و تمام وزن روی سزاموئیدها قرار می گیرد. علاوه بر این، هنگام پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند، انگشت‌های کوچک پنجه‌دار می‌شوند، که باعث پیدایش پیشرو انگشتان چکشی می‌شود.

در هلند، رادیولوژیست‌هایی که التهاب جلوی پا را در آرتریت روماتوئید مطالعه می‌کردند، متوجه شدند که تعدادی از شرکت‌کنندگان کنترل سالم آن‌ها برای مطالعات تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) با پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار شرکت کردند.

ووتر استومپ، پزشك راديولوژي در مركز پزشكي دانشگاه ليدن، گفت: «برخي از آنها ناهنجاري‌هاي مربوط به آرتريت را در تصاويرشان داشتند و ما نمي‌دانستيم كه آيا پوشيدن پاشنه پا بر نتايج MRI تاثير مي‌گذارد.

بر اساس این مطالعه بسیار کوچک، ما انتظار نداریم که این [ناهنجاری های مرتبط با آرتریت] ناشی از اثرات کوتاه مدت استفاده از کفش مجلسی دخترانه قزوین پاشنه بلند باشد و لازم نیست از داوطلبان خواسته شود که قبل از انجام MRI کفش های تخت بپوشند. او گفت. اگرچه اثرات بلندمدت ناشناخته است.

محققان هلندی دریافتند که شرکت کنندگان آنها، اگرچه عادت به پوشیدن کفش مجلسی کودک پاشنه دار و پوشیدن کفش های خود برای مطالعه داشتند، پس از یک روز کفش پاشنه دار درد زیادی را تجربه کردند. نمرات درد مقیاس بینایی آنالوگ (VAS) در روزی که شرکت‌کنندگان کفش‌های تخت می‌پوشیدند از 0 تا 2 متغیر بود، اما در پایان روز با پاشنه‌ها به 5 تا 8 رسید.

  • منابع:
    1. High heels: Elevating the discussion
  • تبلیغات: 
    1. با این کارها می توانید ثروت آفرین باشید!
    2. رنگی که سرما را از خود عبور نمی دهد
    3. کشف منبع طلا در یک روستای دورافتاده!
    4. قیمت چکش در بازار ابزار صعودی شد